Vakantie 2008 Ierland 30 Mei 2008
Weer vroeg uit de veren om de rest van de Ring of Kerry te verkennen. Vanuit de camping richting Cahirsiveen. In deze plaats was er een markt met nieuwe en gebruikte artikelen. Aan beide zijden van de weg stonden kraampjes. Je moet je voorstellen dat hier tussendoor ook alle verkeer moet rijden, bussen, vrachtverkeer en toeristen enz. Even na deze plaats, aan de rechter zijde ligt Valentia Island, via de eerste afslag na Cahirsiveen met een ferry te bereiken. Weer een klein stukje verder kun je rechtsaf het binnenland in, weg van de Ring of Kerry. Deze weg gaat naar het op het schiereilandje onder Valentia Island gelegen plaatsje Portmagee en Lateeve. Hier kun je via de brug ook Valentia Island bereiken. Daarna werd onze camper even op de proef gesteld, voor een grotere camper niet aan te bevelen weggetje om te rijden. Via een vrij recht, steil en erg smal weggetje kom je op een wel heel mooi uitzichtpunt, vlakbij een aantal antennes. Van hieruit, hoog boven de zeespiegel, heb je alle kanten op een schitterend mooi uitzicht, o.a. op Valentia Island. Voor de heuvels hing een dik wolkendek en op zee was het ook nevelig maar vaag was Puffin Island te zien. Nadat we gedaald waren naar zeeniveau kwamen we bij een leuke kleine baai met een zandstrand, blijkbaar een gewilde plek want het was er vrij druk.

Omdat hier de golfslag vrij hoog is en er schijnbaar een flinke onderstroom is mag hier niet gezwommen worden. De zon scheen en de temperatuur was heel aangenaam dus hebben we hier op één van de picknick bankjes een boterhammetje gegeten. Weer een eind verder kwamen we aan bij een uitzichtpunt op Horse Island, niet echt spectaculair maar toch. Daarna zijn we terug gereden naar de Ring of Kerry. Na een aantal zeer mooie uitzicht punten kwamen we aan in Sneem. In dit toeristische plaatsje hebben we even gewandeld en even een softijsje genuttigd op een picknick bankje voor een winkel. We waren wel weer dichtbij het echtpaar uit Ootmarsum die we gisteren niet konden vinden. Gea had het in de krant beschreven karrenspoor door de weilanden wel gezien dus hebben we weer een poging ondernomen om ze te vinden. En ja hoor, rijdend op het karrenspoor zagen we boven de begroeiing een schoorsteen uit steken. We hadden het gevonden. Na dit bezoekje zijn we via Kenmare, Killarney en Killorglin weer naar de camping gereden. Het was een mooie dag met twee korte regenbuien en een temperatuur van rond de 20 graden. Inmiddels hadden we op de camping in Glenbeigh kennis gemaakt met Annie en Piet, ook Nederlandse vakantiegangers, die we later in deze vakantie weer tegen zouden komen.